Investigadora de l’Institut d’Astrofísica de Canàries doctorada en Astrofísica (ULL) i especialitzada en l’estudi dels cossos menors del sistema solar.

Julia de León Cruz és astrònoma, doctorada en Astrofísica i científica especialitzada en la composició mineralògica d’asteroides. Va formar part del grup encarregat del processament d’imatges en la missió espacial OSIRIS-REx de la NASA i va col·laborar en la missió Hayabusa 2 de l’agència japonesa Jaxa per obtenir mostres d’un asteroide en òrbita. Participa activament en múltiples missions espacials.

De León ha centrat la seva investigació als asteroides i, en particular, en l’anàlisi composicional de possibles candidats per ser “visitats” per una missió espacial no tripulada. L’objectiu és estudiar la composició i quins minerals hi ha a la superfície d’aquests objectes a partir de l’anàlisi de la llum que es reflecteix a la superfície.

L’astrònom Schelte John Bus, investigador de l’ Observatori de Siding Spring va descobrir un asteroide el 28 de febrer del 1981, que té un diàmetre d’uns 3 quilòmetres i que va batejar amb el nom de Juliadeleon (8324) en el seu honor.

Contacta amb Julia de León
Ponents TEDxIgualada – Edició Sentits (2023)
Susana Fernandez

Susana Fernández

Protectora de la sobreprotecció
Susana Fernández
Jordi Gràcia - Coach de ponents

Jordi Gràcia Puig

Mestre mag d'oratòria
Jordi Gràcia Puig

Asun Galera

Nanotecnòloga al país de les meravelles
Asun Galera

Montse Guàrdia Güell

Humanista digital
Montse Guàrdia Güell
Christian Garcia i Montagut

Christian Garcia i Montagut

Discapacitat amb capacitats
Christian Garcia i Montagut
Julia de León

Julia de León

Caçadora d'asteroides
Julia de León
Raquel Riba Rossy - Lola Vendetta

Raquel Riba Rossy

Lola Vendetta
Raquel Riba Rossy
TEDxIgualada

Inscriu-te per estar al dia de les activitats de TEDxIgualada, venda entrades i més. Només informació rellevant.

T'hi has inscrit correctament. Fins aviat!